Olet täällä

27.12.19 / 08:00
Timo Kaski

Kehitä myyntiorganisaatiotasi vertaamalla sitä muihin yrityksiin.                   

Erinomainen myyntiorganisaatio ja toimiva myyntikulttuuri mahdollistavat yrityksen kasvun ja kestävän olemassaolon. Mutta miten voin tunnistaa yritykseni kipukohdat? Mitkä ovat heikkouksiamme ja vahvuuksiamme? Suomen paras myyntiorganisaatio -kilpailu on tähän oivallinen työkalu. Osallistu vastaamalla kyselyyn 30.1.2020 mennessä.

15.12.19 / 09:05
Juha Ahola

Olen törmännyt lukuisiin asiantuntijapalveluiden myyjiin, jotka luottavat sokeasti ja lapsenomaisesti sosiaalisen median voimaan. Idolina tällaiselle haihattelijalle toimii joku guru, joka on itse asiassa tehnyt vuosia tai vuosikymmeniä töitä saadakseen oman asemansa ja brändinsä oikeasti halutuksi ja tunnetuksi.

Haihattelija ei kuitenkaan hoksaa, että nollapohjalta bloggaaminen ja vloggaaminen vaatii todella pitkäjänteisen työn, että se alkaa tuottaa euroja edes toimeentuloon saakka.

Haastan kuitenkin sekä vanhanliiton myyjää että somehöyryäjää.

11.12.19 / 14:55
Ville Silventola

Markkinointiala on muuttunut. Markkinointitoimistoja uhkaa sama kohtalo, kuin junaliikennettä viime vuosisadalla, elleivät ne muista, millä alalla oikeasti toimivat. Haetaanpa ensin hieman kontekstia historiasta.

Vuonna 1960 markkinointimaailma koki radikaalin muodonmuutoksen.  Harvardin liiketalouden professori Theodore Levitt kirjoitti artikkelin väittäen, että yritysten tulisi olla määrittelemättä itseään sen mukaan, mitä valmistivat ja sen  sijaan määrittää itsensä asiakkailleen tuottamansa arvon perusteella.

4.12.19 / 15:08
Reijo Mylläri

Myyjän, on nimikkeesi tai tittelisi sitten mikä tahansa, menestyksen mittareina ovat tyypillisesti mitattavat määreet. Kannattavasta liiketoiminnasta puhuttaessa niin pitää ollakin. Eurojen, määrien ja prosenttien mittaaminen ja vertailu on helppoa. Ne kertovat selkeästi tiettyjä asioita myyjän toiminnasta ja osaamisesta. Kysymys kuuluu, ovatko ne ainoita menestymisen mittareita?